اصلاح اقتصاد كشور در گرو بازنگری مدیریت مالی است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'علی دیواندری' روز دوشنبه در همایش شركت های برتر ایران با اشاره به این كه در كشور ما كمبود منابع مالی وجود ندارد، افزود: یكی از مشكلات اصلی در بحث تامین مالی، وجود مدل های قدیمی مدیریت مالی در بنگاه های اقتصادی است.

وی تاسیس مركز خدمات مالی در كنار سازمان مدیریت صنعتی را از راهكارهای موثر در ایجاد مدیریت مالی عنوان كرد و گفت: توسعه این مركز به طرح مدل های جدید در تامین مالی كمك می كند.

مدیر عامل بانك ملت افزود: در كشورهای پیشرفته وظایف بانك ها از سپرده گیری و ارائه تسهیلات فراتر رفته و ارائه مدل های جدید كسب و كار و هدایت سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری صنعتی در دستور كار بانك ها قرار گرفته است.

وی خاطر نشان كرد: هر چند تاسیس مركز خدمات مالی به زودی نمی تواند به حل تمام مشكلات تامین مالی كمك كند، اما با حمایت بانك مركزی و سازمان بورس و در راستای توسعه چنین مراكزی در كشور می توان از توانایی ها و امكانات داخلی در جهت تامین مالی بنگاه های صنعتی كمك گرفت كه در آینده نزدیك رشد اقتصادی كشور را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: تامین مالی از اصلی ترین مسائل صنعت و تولید محسوب می شود كه تحقق این امر به طرح مدل های جدید مدیریت مالی نیاز دارد.

دیواندری افزود: كشور ما هم اكنون توانایی های خوبی برای رشد صنعت و كسب و كار دارد، چرا كه اقتصاد ما در بین اقتصادهای بزرگ جهان در جایگاه مناسبی قرار گرفته و بر اساس گزارش 'آی ام اس' اقتصاد ایران هفدهمین قدرت اقتصادی دنیا محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به توانایی های بالایی كه در بخش مدیریت مالی و تامین مالی بنگاه های صنعتی در كشور وجود دارد، اقتصاد ایران در آینده نزدیك جزء 11 كشور برتر دنیا قرار می گیرد.

اقتصام**3917**1594





:: برچسب‌ها: برلین , آسمان , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: